A projekt keretében tervezett beavatkozás olyan árvízvédelmi rendszer kialakítását és működtetését szolgálja,
amely figyelembe veszi a védendő értékek nagyságát, beleértve ebbe az emberi élet és más kardinális értékek védelmét.
A projekt keretében tervezett beavatkozás olyan árvízvédelmi rendszer kialakítását és működtetését szolgálja, amely figyelembe veszi a védendő értékek nagyságát, beleértve ebbe az emberi élet és más kardinális értékek védelmét. A fejlesztés műszaki szükségességét
a Belügyminisztériumi rendeletben meghatározott mértékadó árvízszint meghatározott értékekhez viszonyított magassági hiány indokolja. A projekt műszaki szükségességét támasztja alá továbbá a töltések geotechnikai állapota. A projekt
által érintett töltésszakasz előírt egyenszilárdságú védelmi kiépítéséhez elengedhetetlen az üzemi út kiépítése. A töltéskoronára épített burkolattal az árvíz elleni védekezés biztonságosabbá válik, az esetlegesen folyó védekezési-beavatkozási
helyek megközelítése, a védekezéshez szükséges gépeknek, eszközöknek és anyagoknak a helyszínre való szállítása nincs kitéve a csapadékos időjárási viszonyoknak.
A 11.02 árvízvédelmi vonal egyes szakaszain átlagosan 20 cm-t meg nem haladó a töltés magassági hiánya. Rendkívüli árvíz idején, a szakaszon jelentkező védekezési feladatok a töltés biztosításából és a töltés magassági hiányából
fakadó töltésmagasítási feladatokból,valamint a töltés tönkremenetelének megakadályozását célzó ideiglenes védművek kiépítéséből állnak. A fejlesztéssel érintett árvízvédelmi védvonal által védett öblözet 1%-os elöntési térképét
az 1.sz. ábra tartalmazza.
Töltésmagasítás és töltéskorona stabilizáció a Tisza jobb part 38+052 – 48+878 töltéskilométerek közötti szakaszán. A töltésfejlesztési munkálatok a 11.02. számú árvízvédelmi szakasz Atka-szigeti-, Sándorfalvi, Percsorai- és Ányási gátőrjárásaiban találhatóak.